Létající hybrid

2.3.2014
HAV304 na obrázku společnosti Hybrid Air Vehicles

se vznesl k obloze v pátek 28.2. poblíž anglického městečka Cardington. Na první pohled vypadá výrobek společností Hybrid Air Vehicles jako vzducholoď se dvěma spojenými trupy při pohledu zezadu a třemi zepředu. Nicméně balonety plněné heliem ji dodají pouze část vztlaku, zbytek samotný trup. Pohyb zajišťuje čtveřice motorů, dva vzadu a po jednom na každém boku. Ve vzduchu s posádkou vydrží 5 dní a uveze 10 tun nákladu. Vystoupá do 6.000 m a dosáhne rychlosti 148 km/hod. Stavba prototypu údajně stála 100 milionů dolarů. Společnost předpokládá, že do zisku se dostane prodejem až 1.000 těchto strojů po jeho uvedení na trh. První let s cestujícími se plánuje na rok 2016. K přednostem létajícího stroje patří, že díky přistávacím polštářům může přistát prakticky kdekoliv a je výrazně šetrnější k životnímu prostředí, než jakékoli nákladní letadlo. Další výhodou je možnost dálkového řízení, jímž lze dobu pobytu ve vzduchu výrazně protáhnout. Letoun HAV304 zhotovený z uhlíkových vláken měří na délku 91 m, jde tedy o nejdelší létající stroj současnosti. Nejdelšími létající stroji vůbec byly německé vzducholodi LZ-129 (Hindenburg) a sesterská LZ-130 (Graf Zeppelin II) s délkou trupu 245 m. HAV304 je 43,5 m široký a 26 m vysoký. Jeho objem činí 38.000 kubických metrů.

29.8.2016: Vzducholoď Airlander, přezdívaná „Létající zadek“ při přistávacím manévru poblíž britského Cardingtonu ťukla do země, jak můžeme vidět na tomto videu. Došlo při tom ke zničení přední části kabiny.

 
Diskuse
Článek: Létající hybrid

 Jiný obrázek

Opište znaky z obrázku:

 
Zpět na přehled článků


Odeslat článek e-mailem
Článek: Létající hybrid
 
Zpět na přehled článků

Diskuse/Aktualizace